۱۳۹۴ آبان ۱۳, چهارشنبه

نوسازی یا شفای زندگی

نمیخواهم چاق باشم
نمیخواهم ورشکسته باشم
نمیخواهم پیر باشم
نمیخواهم در اینجا زندگی کنم
نمیخواهم این رابطه را داشته باشم.
این شغل را نمیخواهم

نمیخواهم موهایم چنین باشد
نمیخواهم تنها باشم
نمیخواهم بدبخت باشم
نمیخواهم بیمار باشم
و...
به هر کدام از اینها توجه کنید بزرگتر میشوند. فکر میکنیم اگر به این شیوه عمل کنیم چیزهای مثبت خود به خود به سراغمان می آیند. اما چنین نیست. آیا هرگز آنچه را که میخواستید برایتان به ارمغان آورده؟

اگر واقعا میخواهید در زندگی دگرگونی ایجاد کنید جنگیدن با چیزهای منفی یکسره اتلاف وقت است
به جای آن بگویید
من ثروتمند و سعادتمندم
من تا ابد جوان می مانم
من اکنون به جایی بهتر نقل مکان میکنم
من رابطه ای عالی و شگفت انگیز دارم
من موهایم را دوست دارم
من از عشق و محبت سرشارم
من شاد و خوشبخت و آزادم
من کاملا سلامتم

بیاموزید جملات تاکیدی مبت به کار ببرید. هر جمله ای که به کار میبرید یک جمله تاکیدی است. ما اعلب با جملات منفی فکر میکنیم. جملات منفی تنها کاری که می کنند این است که آنچه را نمیخواهید می افزایند. گفتن اینکه من اکنون کاری تازه و شگفت انگیز را میپذیرم در اگاهی شما راه های آفرینش را می گشاید.
مدام در مورد اینکه میخواهید زندگی شما چگونه باشد جملات تاکیدی مثبت بگویید. نکته بسیار مهم این است که همیشه جملات خود را در زمان حال بگویید. مانند من هستم. یا من دارم. ذهن نیمه هشیار شما چنان خادم مطیعی است که اگر بگویید من میخواهم یا من خواهم داشت، همیشه خواسته تان در آینده و دور از دسترس شما خواهد ماند!

فرایند خویشتن دوستی
همانطور که قبلا گفتم مساله هر چه باشد موضوع اصلی که باید روی آن کار کرد خویشتن دوستی است. خویشتن دوستی برایتان سرخوشی می آورد. بدون تایید و پذیرش خود، خویشتن دوستی راستین محال است. خویشتن دوستی یعنی هیچ گونه انتقاد از خود.

تمرین: من خود را تایید میکنم
این تمرین را روزانه و هر روز دست کم سیصد تا چهارصد بار تکرار کنید.بگذارید من خود را تایید میکنن ذکر مدام شما باشد و بی وقفه در دل خود تکرارش کنید.تضمین میشود گفتن من خود را تایید میکنم هر مخالفتی را که در آگاهی شما مدفون شده به سطح می آورد. 
هر گاه که اندیشه ای منفی برمی خیزد که وقتی چاق هستی چگونه خود را تایید میکنی؟ یا تو که خوب نیستی! یا هر فکر دیگر که در مخالفت به سرتان آمده، اصلا به آنها اهمیت ندهید. با ملایمت به اندیشه منفی خود بگویید که من میگذارم که تو بروی. من خودم را تایید میکنم.

تمرین: من لیاقت دارم
به خود بگوید: من لیاقت داشتن....را دارم و اکنون آنرا می پذیرم. یا من لیاقت ....بودن را دارم و اکنون آنرا می پذیرم.
چه احساسی با این جمله از ذهنتان میگذرد؟ اگر احساستان منفی است به تکرار این جمله بپردازید که: من آن الگوی آگاهیم را که در برابر خیر و صلاحم قرار دارد و مقاومت می ورزد رها میکنم. من لیاقت... را دارم.

فلسفه کل نگر
ما برای نوسازی نگرشی کل نگرانه میخواهیم. فلسفه کل نگر یعنی پرورش و تغذیه تمامی هستی: جسم و ذهن و جان!اگر هر یک از اینها را نادیده بگیریم نگرش ما ناقص و فاقد تمامیت خواهد بود. 
اگر از جسم شروع کنیم باید به تغذیه توجه کنیم. و رابطه میان انتخاب غذا و آشامیدنیها و اثر آنها را بر احساسمان دریابیم. لازم است تمرین های ورزشی دلخواه را پیدا کنیم. انجام ریکی نیز یکی دیگر از تمرینات جسمانی است
برای ذهن میتوانیم ز روش های تجسم، جملات تاکیدی استفاده کنیم.
در حیطه معنوی میتوان از دعا و مراقبه استفاده کرد. به نظر من عفو و بخشایش و محبت بی قید و شرط از تمرین های معنوی هستند..
میخواهم بدانید که میتوانید راه های بیشماری پیدا کنید. چنانچه راهی برایتان مناسب نبود راهی دیگر پیدا کنید.


ریکی Reiki: نوعی سیستم درمانی که بیشتر جنبه انتقال انرژی دارد.

ار کتاب شفای زندگی نوشته لوییز ال هی